7. marraskuuta 2012

Olipa kerran kesäloma marraskuussa

Eilen oli vika päivä koulua, tästä lähin on senioreilla (11-13-luokkalaisilla) vaan kokeita, junioreilla jatkuu koulu ihan normisti. Ite oon 13-luokkalainen, enkä tee kokeita, eli mulla alko loma! Mun pitää vaan huomenna mennä yhelle 10-luokkalaisten tanssitunnille, koska tanssinope haluu nähä miten liikun et tietää minkä vuoden kurssille laittaa mut ens vuonna. Valitsin ens vuodelle aineiks hospitalityn, matikan, outdoor educationin, te reo maorin ja tikangan, eli oikeestaa kaikkee mitä suomessa ei oo ja matikkaa. Hospitality on palvelualalle valmistava oppiaine, siellä ainaki tehää ruokaa ja harjotellaan sen tarjoilemista jne. Outdoor education on kaikkee erilaista urheilua, syksyllä mennään ainaki melomaan ja nyt keväällä muut vaihtarit oli kalliokiipeilemässä ja purjehtimassa. Te reo maori on maorinkieltä, tikanga taas maorikulttuuria, jota mulla on nyt ollu 9-luokkalaisten kaa. Te reo maori voi olla mulle vähän liian vaikeeta, koska sen valittee yleensä sellaset jotka on pienestä pitäen jo opetellu maoria, ja voi olla et on parempi et jätän sen sit pois lukkarista, mut haluun kuitenki kokeilla! Musta ois hienoo osata puhuu maoria ees vähän, osaan nyt jo jutella kuulumiset mut siihen se jääki.

 Yks hauska juttu mikä tapahtu eilen kävelin koulullepäin: Joku jätkä ohitti mut ja käänty kattoon mua kahtee kertaa viel sen jälkee, sit se istu bussipysäkille. Mä jatkoin matkaa ihan normisti ja ohitin sen, ja jossain vaiheessa huomasin et se kävelee mun vieressä. Hi how are you?, se sano mulle ku huomasin et se on mun vieres. Vastasin sit jotai tyylii fine, thanks. Sit se rupes pyytää anteeks kuinka random se on ja kysy multa mun numeroo ja mä tietty sanoin et joo ei. Ruvettii juttelee jotai samalla ku käveltii, se kyseli tyylii et mistä tuun ja miks oon täällä ja oonko saanu kavereita jne. Ja taas I just thought you looked very beautiful so I came to ask your number, vastasin vaa et joo kiitti mut en kyl haluu antaa mun numeroo. Se käveli mun kaa koululle asti ja vielä sinnikkäästi kysy koulun ulkopuolella et oonko ihan varma etten haluu antaa mun numeroo, Yes I'm sure, sorry. Tää jätkä oli 20-vuotias, ihan normi näkönen eikä yrittäny lähennellä tai mitään, luultavasti ihan tosissaan halus vaan mun numeron eikä muuta, eli ei mitään hätää. Ei kyl silti vaan kiinnostanu antaa mun numeroo sille, mitä se ois sillä tehny? Varmaa pyytäny mut ulos, mut ei pahemmin kiinnosta treffimielessä. Muutenkin oman numeron jakaminen kadulla 5s sit tapaamalle tyypille ei sovi ainakaa mun tapoihin.

 Myöhemmin ku mietin tota ni oisin voinu vaa esittää etten osaa enkkuu ja puhuu sille suomee takasi, ni oisin päässy nopeemmi eroo. Mut toisaalta ku miettii, se sano et oon kaunis! :D En ottais kohteliaisuutena jos sen sanois joku creepy vanha viinapappa, niinku Suomes käy välillä, mut suht normi jätkältä on jees kuulla kehuja.

3 kommenttia:

  1. Ehkä se mies halus vaan olla mukava jos se ajatteli ett sä oot kovin yksinäinen? Jos se on stalkannu sua pitempää ja kattonu ko meet yksin kouluun ja sit se halus raiskata sut??!!! :O

    VastaaPoista
  2. Ehkä vaan kulttuuriero on niin iso, et toi vaikutti oudolta. Se tais olla vaan mukava, piti sua hyvännäkösenä ja halus sun kaa "ulos"/treffeille/suomessa ei ees tunneta moista käsitettä!!!

    VastaaPoista
  3. Sanni on oikeessa, meiän deittailukulttuurissa ois niiiiiin parantamisen varaan. Kaikki kattoo just kieroon jos haluu pyytää ulos, muualla se on ihan normaalia :( Mut sun kohdalla kieroon katsominen on ihan hyväksyttävää kun oot varattu:D

    VastaaPoista