17. maaliskuuta 2013

I love Dargaville

Unohin kameran kotiin anteeks! Varastin kuvat Laurien facebookista :)

 Vietin tän viikonlopun taas Laurien kaa (niinku varmaa 5 edellistäki). Perjantaina mentiin Dargavilleen mun parin kaverin, Haydenin ja Shawnin luo. Mentiin suoraan koulun jälkeen bussilla (sinne menee tasan kaks bussia ma-pe, klo 10.30am ja 4.30pm). Se on siis ihan pikkukaupunki länsirannikolla, vaan 4000 asukasta. Mä olin ollu siellä jo muutamaan kertaan, ja Laurieki rakastu tähän mestaan jo 10 minuutissa! Kun päästiin bussista ja lähettiin käveleen Haydenin kämpälle, meijän kanssa käveli ja jutteli yks poika Boys' Highista. Kukaan ei juttele oudoille Whangareissa! Oli tosi mukava poika. Sit ku päästii lähelle Haydenin kämppää, nähtii tien varressa pieni siilinpoikanen, oli niiiiiin sulonen otus! :) Tää riitti jo Laurielle, oltiin valmiita muuttaan sinne heti. Nojoo ton lisäks olin kertonu sille miks mä tykkään Dargavillesta, ja myös Maca Chilestä oli ylistäny sitä.


 Mentiin sit Haydenin kaa Shawnille, missä vietettii ilta. Käytii välissä myös Baylys beachilla, aivan upee ranta. Olin siel aikasemminki Haydenin ja Jasonin kaa sinä sunnuntaina ku olin just murtanu käden, mut nyt oltii kattomas auringonlaskuu ja ajeltii ympäri rantaa. Loppuilta pelattii kinectiä ja katteltii leffoja Shawnilla. Voitin tikanheitossa kinectillä! Moneen kertaan! Huomasin taas kuinka paras oon kaikessa. Voitettii kans tiimipeleis Shawnin kaa Laurie ja Hayden, ollaan niin parhaita :)




 Lauantaina oltiin koko talo hereillä jo puol 9. Miks? No en tiiä, mietin itekki et mitä tapahtuu, ku nukkuu mentii reilusti puolenyön jälkee, muttei silti enää väsyttäny puol 9 jälkee. Olipahan ainaki paljon aikaa ennen päivän suunnitelmia. Aamu alko kirkkaalla taivaalla, aurinko paisto, ooteltii vaa et vähän lämpenee ni mennää Kai Iwi Lakesille. Sataanhan siinä ootellessa alko :D Aateltiin et ei hitto, mut pakko mennä ku Laurie ei oo käyny siellä vielä. Sade onneks lakkas ja mentii vaa puolipilvisellä säällä sinne. Mä en voinu mennä uimaan tän kipsin kaa, mut onneks siel oli tosi matalaa pitkälle ja sit äkkisyvää lantionkorkeudelta eteenpäi ni mun ei tarttenu seisoskella kaukana muista ku ne pulikoi. Sit maattiin rannalla ja työstettii meijän rusketusta, olin ainut kuka ei palanu! Kukaa ei laittanu aurinkorasvaa, ja Laurie on ruskeempi ku mää, mut silti onnistuin vaa ruskettuun kivasti. Täällä ei siis tartte auringonpaistetta ruskettumiseen, eikä ees palamiseen :D Hayden on tosi kalpee, joten se palo aika pahasti. Kun kävin Dargavillessä ekaa kertaa uudenvuoden jälkee, meillä oli samanväriset mahat (olin siis viel tosi kalpee), nyt sen maha oli jääny samanväriseks ja mä oon tosi ruskee siihen verrattuna. Jätkä ei vaa rusketu! On meinaa aika paha kun natiivi on kalpeempi ku suomalainen :D

Koko Dargaville ja kuuluisa paskanvärinen joki, tässä kuvassa se näyttää ihan kivalta, oikeesti ei oo ton värinen.
Kai Iwi Lakes, Laurien mukaan näytän vapaudenpatsaalta. Se mun hiukset laitto kiinnikki joka välissä viikonloppuna, en ite pysty mun murtuneella kädellä
Hayden kaikessa valkeudessaan.
Päätin toimia kuskina. (En oikeesti, isä älä huoli!)

 Rannalta lähettiin nälkäsinä ruokaa toivoen. Päädyttiin Shawnin isovanhemmille, mitä? Ei siis menty sinne syömää, vaa lypsään lehmiä, koska mä en oo tehny sitä viel ikinä ja Shawnin isovanhemmilla on maitofarmi. Lainattiin Laurien kaa haalareita ja saappaita, ja mentii nelipäällä mönkijällä lehmien luo. Yllätys yllätys, haju oli ihan kamala :D Ja vähän pelotti olla pienessä käytävässä kahen lemärivin välissä, ne tietty seiso takapuolet meitä päin, joten hiukan kuumotti. Selvisin onneks ilman lantatahroja missään, toisin kun Hayden, jonka käteen lensi lantaa ja sillä ei ollu ees haalareita päällä. Oli kyl hauska miten se kone vaan imas utareen sisäänsä :D En siis päässy käsin lypsään, vaan koneen kaa. Mentii myös kattoo vasikoita, ja voi vitsi ku ne oli sulosia! Tuntu härölle ku ne imi sormee ku utaretta, ne sit onneks sai ruokaa melkee heti ku päästii sinne ku ne kirjaimellisesti imi mun polvia kun oli vähänki jotai ulkonevaa, luuli utareeks :D

Valmiina lypsään!
Näin mennää farmilla. Hayden eessä, Shawn ajo, mä ja Laurie takana.
Shawn autto mua ku oon puoltoistakätinen :)
Laurieta vähä jänskätti :D
Hayden-raukka. Tässä siis on jo siivottu pahimmat pois :D
 Kun päästii farmilta, oltii näännyksissä Laurien kaa, viimeks vasta vähän aamupalaa ja kello oli vaille 5, yleensä syödään aika usein, krhm... (Vaihtarien nälkä on loputon.) Meillä oli viel vähän kiire kotiin, kun siel piti olla kuuden aikaan ja Dargavillestä ajaa jonkun tunnin. Mentii sit nopee kerää tavarat Shawnin kotoo, haettii ruokaa samal ku Hayden tankkas auton ja lähettii. Syötii autossa Cheese & Mayo Chips, kuuluisia Dargavillessä :D Niitä ei oikeesti saa mistää muualta, ja kuulostaa ihan kauheelta mut on oikeesti tosi hyvää ja vie nälän nopee!

 Whangareissa mentii Irish Pubiin, kun siel oli St Patrick's Day pippalot ja Laurien host-äiti oli kans menossa ni se ehotti et meijänki pitäs mennä. Mentiin 7 jälkee, eikä siel ollu tyylii ketää, musiikkiki alko vasta klo 9, ja sillon vasta alko oleen porukkaaki. Tyyppejä tuli juttelee meille ja yks tyttö mun viime vuoden mantsankurssilta kans tunnisti mut ja tuli juttelee. Se ei puhunu mulle ikinä koulussa, hyvä ku tuli ees tunneille sit yhtäkkiä eilen tuli ihan innoissaan selittään kuinka se rakastaa mua ja oon tosi söpö, mitä? Myös joku vanha maorimies pyyteli mua tanssiin ja kysy multa miljoonaan kertaan et missä oon töissä. Mä en oo töissä, oon lukiossa, en voi tehä töitä koska mulla on vaan opiskelijaviisumi. Ei tuntunu menevän jakeluun :D Päästiin sieltä sit aikasee pois kun Laurien host-äiti ei oikee innostunu siitä ja halus lähtee jo 11 aikoihin, Hayden ja Shawn lähti just ennen. Ei me siellä oltas jaksettu Laurienkaa kaa olla 3 asti.

Olin Lauriella yön ja tänää pääsin kotiin ja vihdoinkin sataa! Oltii virallisesti kuivuudessa (ei ihan toimi suomeks mut officially in drought), kun kesällä oli ehkä vaan viitenä päivänä satanu ja ollu tosi lämmintä. Paras kesä silti! :) Mut kyl sade kelpaa vaihteeks.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti