28. maaliskuuta 2013

Another weekend in Auckland

Mentiin Aucklandiin viikonlopuks (yllätys yllätys) Laurien kaa! Pummattiin taas Rotaryn avulla kyydit. Mun host-äiti Monique heitti meijät puoleenväliin (Warkworthiin), missä asuu Gabriel (Ranska), ja mentiin kaikki yhessä sen host-isän kyydillä Aucklandiin. Ah, ihanaa, ku ei tartte maksaa $30 bussista.

 Mentiin suoraan lautalla ja bussilla Agnesin (Ruotsi) host-kotiin, missä pidettiin yllätyssynttärit Selinalle (Sveitsi)! Selina ei osannu yhtään odottaa et oltais melkeen kaikki vaihtarit siellä, se rupes poraan ja käveli ympäriinsä eikä voinu uskoo millää :D Pelattiin jotai ruotsalaista pesistä, syötiin ihanaa ruokaa ja paljon kakkua, uitiin (mä en höhö), ja vaan vaihettiin kuulumisia. Kaikki jäi Agnesille yöks, kaikki sängyt ja sohvat oli täynnä, joten monen piti nukkua lattialla makuupussissa. Nojaa, vaihto-oppilaselämää on nukkua vähän missä sattuu ja kenen sattuu kanssa. Mä onneks pääsin sohvalle, ku olin nopee muahah. Istuin pihalla pimeessä enkä yhtää nähny hyttysiä, joten jalat oli kivan laikukkaat ja kutisi hulluna seuraavana päivänä...

Ilmapalloi! Laurie ja Gabriel

Leandro leikkii mailalla
Agnes ja Selina päätti mennä vaatteet päällä altaasee
Kukkuu!
Benja, Erin, Sophia, Gabriel ja Laurie
Erin (Kanada) ja Vale (Argentiina)

Leandro (Chile), Benja ja Gabriel
 Seuraavana päivänä mentiin keskustaan pyöriin ja shoppaileen. Mä vihaan shoppailua joten kävelin vaa muiden perässä ja olin iha meh. Halusin vaa mennä yhtee suomalaisen miehen pitämään kauppaan, mut kukaan ei halunnu kävellä sinne asti mun kaa :( Kuulemma liian pitkä kävelymatka, ei sinne kävele ku 30min mut Aucklandilaisille cityihmisille se on liian pitkä matka :D Otin sit paljon kuvia ja leikin kameralla viihdytykseks.


 Mentiin mä, Laurie (Belgia), Benjamin (Belgia), Gabriel (Ranska) ja Oscar (Ruotsi) kaikki Oscarille yöks. Oscarin host-äiti tuli hakeen meitä ja se sano et voi käyttää meitä siel kaupassa mihin halusin mennä. No sehän oli tietty menny kiinni neljältä ja me päästiin sinne klo 4:15pm. Mun onnee. Olin niin surullinen, oon ollu täällä 8 kuukautta enkä vieläkää oo saanu mahollisuutta päästä siihen kauppaan. Ne myy kaikkee pohjoiseurooppalaista ruokaa, mitä ny voi kuljettaa sieltä tänne asti. Tosi paljon suomalaista namia myös, ku sitä pitää suomalainen mies. Kuolaan vaan kotona tolle valikoimalle netissä safka.co.nz.

 Oscarilla sit tehtiin pitsaa, ammuttiin kiväärillä savikiekkoja (mä en voinu ku vasen käsi vielä liian heikko), tehtiin kiwi challenge ja katottii Boy. Kiwi challenge oli joku minkä Oscar löysi, siinä pitää syödä lusikallinen marmitee, pähkinävoita, kuiva weetbix-patukka ja tietenki lusikallinen kanelia. Kaikki ilman vettä tai mitään apuna. Istuttiin kaikki rivissä keittiössä ja nautittiin Uuden-Seelannin herkuista :D Oscar meinas purjoo jo marmiten kohalla, mut kaneli oli tietenki kaikista vaikein, kolme meistä epäonnistu ja meni yskiin lavuaarin päälle ja juomaa vettä. Arvatkaa ketkä siis voitti ;) Suomalainen sisu ei voittanu mut onnistuin nieleen kaiken jee! Benjamin voitti ku sai ekana kaiken tehtyä onnistuneesti. Laurie oli kaikista nopein mut ei onnistunu kanelia syömää, joten meni ekana lavuaarille. Vasemmalta oikeelle istuu Oscar, Laurie, mä, Gabriel ja Benja. Sori et oon noin jäässä videolla, keskityin kovasti :D


Ennen haastetta vielä hymyilyttää


 Boy on uusi-seelantilainen leffa pojasta, jonka isä tulee vihdoin takas kotiin, ja se sit lopulta tajuaa ettei sen isä ookkaa kovin hyvä esimerkki elämään. Tosi hyvä, kaunis ja hauska leffa ja täynnä maorimurretta :D Kuulostaa nii hauskalta ku pieni poika puhuu silleen, en osaa selittää miten ne puhuu mut se kuulostaa hauskalle. Tossa sen traileri nii kuulette:



 Sunnuntaina meillä oli vuorossa veneilyä. Yks rotarilainen Aucklandista joka vuosi ottaa 15 oppilasta 9910 ja 9920 piireistä ja vie ne veneilee sen upeella jahdilla. Nyt kuitenki ne oli sössiny jotenki kaiken järjestelyn, eli ei päästy tälle kuuluisalle jahdille, mut päästiin silti tosi hienolle veneelle ja mentiin jonki saaren rantaan, missä sit porukka ui ja sea biscuiting (?), mikä meinaa et vene vetää perässää uimarengasta missä joku roikkuu kiinni. Varmaan tosi kivaa... Mä vaan otin aurinkoo kannella :D Onnistuin muuten polttaan naamani aika pahasti, ku en laittanu aurinkorasvaa, fiksu kun olen. Aika moni onnistu tekeen saman, mulla on viel rusketusraidat aurinkolaseista, kaunista. Laitoin vaan kauheen kerroksen after sunia illalla ja yöks ni aamulla kehtas taas mennä kouluun :D



 Tiistaina näin taas pitkästä aikaa mina svenska pojkar, eli Oskarin ja Hermanin! :) Näin ne siis viimeks ystävänpäivänä, jonka jälkeen ne lähti ajaan ympäri pohjoissaarta. Ne tuli takas Whangareihin jo perjantaina, mut mä olin Warkworthissa sillon, mentiin siis ristiin. Nyt ne on taas lähössä ens viikon perjantaina kuukaudes Ausseihi, ja ne lupas nähä mut viel kerran ennen sitä. Kauheesti ei oo aikaa nähä niitä ku lähen tänään illalla Rarotongaan, Cookin saarelle ;) Hahaa tästä en ookkaan viel kertonu mitään.

 Eli meen nykysen host-perheen kaa pääsiäislomalle Rarotongaan, joka on pieni saari keskellä Tyyntämerta. Kelpaa! Ollaan siellä tiistaihin asti, ja ideana ois vaan relata ja ottaa solaa. Uidahan mä en voi ainakaa meressä, altaaseen voin onneks mennä. Siellä on myös yks yöklubi, mihin meinattiin mennä Moniquen kaa reivaan ihan vaan Jessican kiusaks, ku se on vielä 17 eikä voi mennä baareihi! Siellä on myös vuoristoo mitä aateltiin vähän paitkoida ylös ainaki Moniquen kanssa, en tiä onko Jessicasta tai Georgesta siihen :D Ne kun on vähän enemmän sitä typpiä et maataan vaan rannalla ja vuokrataan skootterit pyörien sijasta. Kuitenkin tulee oleen aivan loistava pidennetty viikonloppu! Aion myös vahvistaa mun rusketusrajoja kipsin reunoilla :)

Heissulivei ja nähdään taas!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti