28. toukokuuta 2012

Koulusta

Vaihtoki on nykyää niin helppoo, ku voin ettii kaikki tiedot koko maasta netin avulla. Ei oo ainakaa niin suuri kulttuurishokki ku osaa varautua etukätee ees vähän :)

 Sähköpostittelin lisää Whangarein klubin pressan kaa, ja saan ilmeisesti yhden koneenvaihdon lisää. Sen joudun viel tekeen ihan yksin, kaikki siihen mennessä on ollu muiden vaihto-oppilaiden kaa. Kukaan ei oo tulossa samaa aikaa samalle klubille vaihtoon, vaikka niil on nyt tällä hetkellä KOLME vaihto-oppilasta. Yks argentiinalainen tyttö on siel mun kaa joulukuuhun asti, kunnes menee takas kotiin. Eteläisellä pallonpuoliskolla vaihdot toimii kans kesästä kesään, niillä on vaan kesä jouluna, siks muakin "vastaava" oppilas tulee suomeen vasta vuodenvaihteessa.

 Löysin mun koulun nettisivut, ja siellä on koulupuvut! Tai no riippuen siitä mille vuosikurssille meen, vikalla ei ilmeisesti tartte käyttää univormua, mut on silti tarkat säännöt. Esim. ei tuubitoppeja, niskan takaa meneviä, läpinäkyviä toppeja, rikkinäisiä housuja (ainakaa silleen tarkotuksella rikkinäisiä), verkkareita (mitä :D) ja hameet ja shortsit saa olla enintään 5cm polven yläpuolella, tai sit täytyy pitää ei-läpinäkyviä legginssejä. Mut minishortsit on kaikissa tapauksissa kielletyt. Missään ei puhuttu mekoista, et kai niissäkin on sit noi samat säädökset? Hmm, toivottavasti joudun pitää univormua, tai muuten joudun ostaan sikana uusia vaatteita, jos ne on oikeesti noin tiukkoja. Useimmat mun mekot ei paljasta kauheesti kaulaa ("NO display of cleavage breaching good taste"), mut ne taas ei oo kovin pitkiä. Ne mekot taas, mitkä ois varmasti tarpeeks pitkiä saattaa olla joidenki mielestä liian paljastavia. Mietin kans et tarkottaaks toi "Singlets that show underwear" sitä, ettei saa olla semmonen kiree paita et näkyy rintsikoiden muodot tavallaan läpi? Jos meinaa, ni tulee oleen hiukan hankalaa. Siellä oli myös että ei "extreme" hiustyylejä rehtorin harkinnan mukaan. Mites mun rastat, ei kai ne voi mua pakottaa niitä leikkaan? Ehkä ne kestää vuoden tällästä variksenpelätintä, kestääkö? Apuva. En ymmärrä miks pitää olla noi tiukat säädökset ku kuiteski kaikki on vaa tyttöjä :D Mut en tuomitse, maassa maan tavalla.

 Onpa hankalaa ku on tottunu oleen koulussa, missä ainoot säännöt on lait ja se, että pitää antaa muiden nukkua. (Jotkut tulee tunneille kylpytakeissa, jotkut pelkässä pyyhkeessä, jos ei oo jaksanu pukee päälle saunan jälkeen. Siinä vähän kontrastia tulevaan kouluun.)

 Meen kouluun ilmiesesti kesken kolmannen jakson, joka alkaa 16. heinäkuuta. Ite pääsen paikan päälle siitä vasta viikon päästä. Koulua mulla on joka päivä 8:30 - 15:30. Helpotus! Tai siis nykyseen verrattuna (Päivölässä 9:00-21:00). Uskoisin et koulu on aika helppoa, koska meen lukioon, enkä mihinkään korkeempaan koulutukseen. Ja tosiaan lukion kurssit on jo kaikki mun osalta käyty. Netissä näky et on aika paljon taideaineita ja myös ulko-opetusta, jee! Vähän pelottaa et oon huono kaikissa tommosissa, ku osaan enemmänki vaan näitä tiedeaineita. Ehkä ne hyväksyy sen koska oon vaa joku foreigner... Niillä on myös jotain paikallisia aineita, niistä ei selitetä tuolla mitään, mut lukee vaan kouluaineissa et "Te Reo Maori" ja jossai "kapa haka"? Jännää.

 Niillä on kuningattaren synttärinä vapaapäivä! Aika hauska... En osais kuvitella juhlistavani Niinistön synttäreitä :D

7 viikkoo enää jäljellä Suomi-aikaa!!!

6 kommenttia:

  1. "Mut en tuomitse, maassa maan tavalla."

    Mä tuomitsen, helkkarin tyhmiä tollaset säännöt jotka on suoraan viktoriaaniselta ajalta ja joille ei oo mitään perustetta paitsi yksilönvapauden mielivaltainen rajoittaminen :D

    Ja vielä tyttökoulussa. oot parempi vaihto-oppilas kun mä

    -Alluripalluri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta koulupuvut on ihan hauskoja, mut en tykkää tosta et annetaan mukamas pukeutua miten haluaa, sit ei kuitenkaa anneta. Ja luultavasti joudun pitään koulupukua, koska vikavuosilaiset valmistuu joulukuussa.

      Poista
  2. "Siellä oli myös että ei "extreme" hiustyylejä rehtorin harkinnan mukaan. Mites mun rastat, ei kai ne voi mua pakottaa niitä leikkaan?"

    Kalju on varmaan enemmän extreme ku rastat :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta :D Mulla tuli myös mielee, et ne vois ehkä pyytää mua pitää jotai jättihuivii, jos ne ei haluu nähä mun rastoja :o

      Poista
    2. jättihuivi X-----------------------------------D

      Poista
  3. Mä takerruin vaan tohon 7 viikkoon, voi saakeli.. :'( Miten sä eikun mä kestän olla erossa musta eikun susta? nyyh

    VastaaPoista