18. kesäkuuta 2012

Laput täytelty, vihdoin

Eilen täyteltiin ne koulun vaatimat paperit. Niihin oli aika mielenkiintosta vastata, ku kysyttiin esimerkiks "Miksi haluat juuri Whangarei Girls' High Schooliin?" No öh, rotary laitto mut sinne? En tiedä muitakaan kouluja? :D Sanoin myös et haluun osallistua niiden vuosikokeisiin, jotka on vähä niinku kirjotukset. Ne alkaa vaa jo marraskuussa ja loppuu joulukuussa, ja mun vuosikurssi valmistuu niiden jälkee, mut mä jatkan sit varmaa nuoremman vuosikurssin kaa. Ja vieläkin menee sekasin se, et siellä on kesä ku täällä on talvi. Mietittii vähä aikaa et miks niillä on niin hirveen pitkä joululoma, kunnes tajuttiin et se on niille kesäloma :D Koulusta on muute joka jakson välissä kaks viikkoo vapaata!

 Tilattiin mulle myös käyntikortteja, joita voin sit jaella vaihdossa kaikille! Se on niin hieno, siinä on taustalla semmonen laiturimaisema. Pitäs vielä saada tilattua pinssejä, mut ainoot mitä pysty tilaan helposti ja suoraan oli kappalehinnaltaan euron luokkaa. Mä kun tarviin niitä pinssejä oikeesti ainaki 100 kpl, eli en haluis maksaa euroa kappaleelta... Laitoin sit sähköpostia muutamaan paikkaan kysellen tarjouksia. Niitä pinssejäkin siis jaellaan muille vaihto-oppilaille.

 Mun viisumihakemus hyväksyttiin! Sain just tänään postissa mun passin takas. Passittomuudesta oon kärsiny vasta kaks viikkoo, ja oisin tarvinnu sitä tänä aikana jo ainaki kolmeen kertaan. Onneks oli koneella tallessa skannikuva passista, muuten ois ollu aika paljon ongelmia pääsykokeiden, pankissa käymisen ja passin postista hakemisen kanssa. Mut nyt mulla on hieno sivu passissa, jossa kerrotaan et saan olla Uudessa-Seelannissa ja käydä koulua Whangarei Girls' High Schoolissa! :)

 Se toinen perhe on kai maori, jos oon oikein ymmärtäny Moniquen viestistä. Vähänkö hienoo! Ainakin se sano et ne on "a typical kiwi family. Maoris too." Vanhemmat on Sherilee ja Rob, ja niiden vanhempi poika menee vaihtoon jenkkeihin tammikuussa. Eli se on varmaa myös mun ikänen!

 Moniquen vanhemmilla on sauna, ja ne asuu ihan niiden lähellä! Eli jee, voin näyttää niille suomalaisen saunakokemuksen ja muutenki saunoo siellä aina välillä. Siellä pitää kuulemma olla uikkarit päällä, mut eiköhän se silti onnistu.

Alle kuukausi enää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti