7. syyskuuta 2012

Mulla piti olla kiireinen viikonloppu

Meijän piti host perheen kaa mennä tänä viikonloppuna näiden mökille pohjoseen, siellä oisin saanu myös kokeilla yhessä raflassa fish n' chipsei, jotka oli pari vuotta sit arvosteltu Uuden-Seelannin parhaimmiks! Mutta koska viikonlopulle on luvattu paljon sadetta ja kovaa tuulta koko Northlandiin ni ei sit mennäkkää... Mun tuleva maori host-äiti myös pyys mua meneen sen kaa pohjoseen tekeen jotain koreja sun muuta maorijuttuja niiden maraeen, mut se siirrettiin johkin toiseen huonompaan maraeen, eikä sitä sit enää huvittais mennäkkää, enkä haluu et se lähtee vaa mun takia varsinki jos on huono marae :D Molemmat siirty nyt sit ainaki kahella viikolla eteenpäi.

 Nyt on suunnitelmissa vaan lauantaille rugbypeli! En tiä rugbysta yhtään mitään, mut enköhän mä jotain sit tajuu ku kattelen :D Nojoo kyl mä tiän et on kaks joukkuetta ja pallo pitää saada jonkun rajan yli, mut siinä kaikki. Meen ku Sheridan (sama tuleva host-äiti ku yllä) pyys ja sen poika James pelaa siel. Illalla ois joku oikeeki peli missä Northland pelais jotai vastaa, mut ehkä mun on ihan hyvä alotella tämmösestä pienemmästä pelistä. James lähtee vaihtoon tammikuussa jenkkeihi, joten siitä ei ehi tulla mun host-veljee ku meen asuun niille vasta ens vuonna syksyllä (Euroopan keväällä). Sheridan on tosi mukava ja ootan innolla et pääsen asuun niille ja tutustuun kaikkiin maoritapoihin paremmin!

 Kaikki Whangarein uudet vaihtarit kokoontu tänä keskiviikkona tapaan kaupungin pormestaria, oli eka kerta ku käytin koulupukua! Täällä on viis lukioo, joten vaihto-oppilaitakin oli paljon. Mun koulussa ei oo ees eniten, vaikka onki tosi paljon. Siellä oli myös pari suomalaista, joista menin sit toiselle jutteleen. Tää vastas mulle kaikkeen englanniks, mitä en ihan ymmärtäny ku juteltiin ihan kaksin vaan. Aluks vaan moikattiin ihan suomeks, sit ku kysyin et mistä se on kotosin vastaukseks tuli "Helsinki", eikä "Helsingistä". Sillon aattelin vaan ettei se kuullu tai ymmärtäny mua kunnolla ja jatkoin ihan suomeks puhumista, mut se jatko tähän enkkutyyliin vastailua joten luovutin ja vaihoin itekki enkkuun. Se sano et juttelee aina englanniks sen toisenki suomalaisen vaihtarin kaa, joka on sen kaa samassa koulussa ja vaihtojärjestössä, joten tavallaan tajuan ku on varmaan muita ihmisiä usein ympärillä. Mä en oo tavannu suomalaista yli kuukauteen ja oon turvautunu vaan skypeen ku haluun puhuu suomee, eikä sekään sit lopulta kauheesti auta. Se taas sano ettei oo skypettäny ku kerran kotiinpäi, eikä oo yhtään koti-ikävä. Nojaa, ihmiset on erilaisia :D

1 kommentti:

  1. Tsemppii sulle sinne! :) Kuulostaa tosi kivalta, puhu säkin sitten enkkuu siellä niin puhutaan me suomee skypessä ;)

    VastaaPoista