2. syyskuuta 2012

Kei te māuiui

Koko viikonloppu on menny sairastaessa, eikä viikollakaan oikeen mitään erikoista oo tapahtunu ni on päivittely vähän jääny. Lähin torstaina koulustaki kesken pois ku alko selkeesti oleen kuumetta eikä pystyny enää keskittyy mihinkää. Musta ei oo tuntunu ees pahasti kipeeltä sen jälkee, mut koko ajan väsyttää hirveesti. Oon sit vaa nukkunu suurimman osan viikonlopusta, eilenki vedin 4h päikkärit ja perjantaina nukuin kahtee kertaa muutaman tunnin. Nyt kello on neljä iltapäivällä ja jaksaminen alkaa taas loppua. Oon tänää vaa vaihtanu lakanat ja imuroinu mun huoneen ja oon silti ihan poikki.

 Toi otsikko muuten meinaa et olen kipeä. Musta tosi hieno sana toi mauiui, ku lopussa on toi uiui, mikä muistuttaa jotai valittamista tai semmosta just kipeenä olemista :D Maori muuten äännetään aika lailla suomalaisittain, painotus vaa on erilailla. Ja siis en tiä voiks tota sanoo ihan vaan pelkästää, ainaki se toimii vastauksena jos joku kysyy Kei te pehea koe? (How are you?)

 Tää jäi nyt aika lyhyeks mut aivot ei pysty parempaa sori :D

5 kommenttia:

  1. Mā te Atua koe e tiaki. <3 En löytäny mistään mikä on parane pian niin toi saa kelvata ;) Jännää toi maori :D

    VastaaPoista
  2. Kia piki te ora ki a koe! Nyt se sit löyty :))

    VastaaPoista
  3. En tiiä mitä toi meinaa!!!! :(

    VastaaPoista
  4. Maoreilla ei oo sanaa kiitos, ni sen sijaan sanotaan vaan moi, eli kia ora! :D

    VastaaPoista