4. tammikuuta 2013

Joulu

Pahutakaua = New Zealand Christmas tree kukkii vaan joulun aikaan

Joulu oli täällä ihan erilainen ensinnäkin koska se on keskellä kesää. Muutenkin täällä joulu ei oo niin iso juttu kun Suomessa, mikä on mun mielestä tosi hyvä. Alunperin en tykkää joulusta, mut täällä se oli tosi mukava kun poikkes rutiinista ja ei ollu stressiä. Suomessa joulua ei pääse karkuun, varsinkaa joululauluja, mut täällä niitä tuskin ees kuuli, pari kertaa vaan tyyliin viikko ennen joulua.

Meijän minikuusi, jonka mää koristelin :3
 Aattona ei tehty mitään erikoisempaa, kun täällä juhlitaan joulupäivänä. Olin yksin mökillä viiteen asti kunnes porukka tuli töistä ja sillä välin leivoin pipareita ja kuuntelin joulumusiikkia (sitä tuli jopa vähän ikävä ku ei joutunu kuuntelee joka paikassa). Mökillä kun ei oo internettiä, kuuntelin sit jotai levyjä mitä täällä oli, eli ei ollu suomalaista joulumusaa. Illalla pakotin kaikki kattoon Lumiukon, jonka olin varta vasten laittanu koneelleni et voisin kattoo jouluaattona :D


Täydellinen aurinkoinen sää ennen joulua ja joulun jälkeen, mutta jouluna tietenki sato ja oli tällästä rumaa.
Kaunein lippu ikinä
En oo mikään paras piparileipuri, mut tälläsiä niistä tuli :)
 Joulupäivänä syötiin puuroo aamupalaks, koska sanoin et tehään niin Suomessa aattona. Ei ollu riisipuuroo, eikä yhtä hyvää kun äitin tekemä, mut tosi kiva et perhe halus kunnioittaa mun perinteitä :) Uudessa-Seelannissa ei oikeen oo omia perinteitä jouluna, koska eihän täällä oo ollu joulua ku pari sataa vuotta suunnilleen, kun britit tuli vallottaan. Jokasella perheellä on sit omat perinteensä, eikä oikeen oo yhteisiä muuten kun muilta matkittuja, kuten et pukki tulee yöllä ja joulupäivää juhlitaan. Tän perheen perinne on joulukori, joka on täynnä lahjoja, eikä niitä oo nimetty kellekkään vaan jokainen avaa sieltä yhen vurollaan. Lopuks sit voi vaihdella lahjoja muiden kanssa jos kaikki ei miellytä. Seassa on myös jotain ei niin kivoja lahjoja, kuten lappuja, joissa lukee että peset auton/koiran/keittiön/tms. seuraavan kerran. Mä sain vaihettua mun koiranpesulapun onneks pois... Oli kyl tosi kiva tapa saada lahjoja, ja varmaan niiden ostaminenki on helpompaa ku ei niin tartte miettiä et kenelle se menee! Tietty tollain ei saa mitään kovin erikoista lahjaks, mut ei haittaa mua, sitä varten on synttärit!

kaikki lahjat
Mike (host-isä) sai hienon lahjan, jonka lopulta vaihto pois :D
Hienoin kuva minkä sain, vähän sumee vaa :D Mike ja Robert (host-veli)
James (Miken poika) miettii minkä valitsis...
Cassie, James ja Laurence (osasin taas hienosti tarkentaa kuuseen sori)
Mitä mulle jäi käteen
Laurence ja knots, toi solmusetti on kiertäny joulukorissa jo muutaman vuoden ku kukaan ei sitä halua :D
Simbaki sai lahjan :3
 Sain kotoo myös kaverilta supersiistit pinkit tossut! Robert, mun host-veli, heti innostu niistä ja ois kiinnostunu tilaan semmoset, tiedoks sulle Sanni ;)

4 kommenttia:

  1. Kysy robertilta minkä väriset se haluaa ja vakoile minkä kokonen sen jalka on? :D voit sä kysyäkin sitä jalan kokoo, mut vakoilu on aina hauskempaa! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tykkaa just niista mitka mulle teit :) Kokokin on hyva, mulle ne on vahan isot :D

      Poista
  2. Ihan sikana lahjoja! Hyvä ko mä sain noin paljoo. 8D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tossa mun mielestä mulle kovin paljoo jääny :D Muutenki ku noi lahjat on enemmänki vaa tollasta sälää

      Poista