27. heinäkuuta 2012

Eka viikko takana

...Ainaki melkee.

 Oon päässy vihdoinki arkeen kiinni, nyt on meinaa eka päivä koulua ku en oo nukahtamaisillani heti sen jälkee. Nukuin kylläki viime yönä 11h ja otin päikkärit hyppytunnilla, ehkä niillä on vähän osaa tähän pirteyteen.. :D

 Maanantaina hankittiin mulle oma tili paikallisessa pankissa ja oma liittymä, joka on kylläkin edellisen vaihtarin vanha. Annoin tuliaiset vasta maanantaina kans, koska olin sunnuntain niin hirveen väsyny. Täällä tykättiin salmiakista! Suklaakin oli kuulemma tosi hyvää, täällä oli vanhempien lisäks Moniquen vanhemmat illallisella ja mukana ku jaoin tuliaiset.
Tuliaisten jakamista


 Keskiviikkona alotin koulun, ja se päivä oli aika kauhee :D Olin ihan yksin koko päivän, vaa aluks yks opettaja tai joku näytti mikä on mikäki rakennus, mut ei se kauheesti auttanu 50 eri luokan välillä suunnistamisessa... Siel koulussa on semmonen pikku kämppä ku white house, joka on tarkotettu kansainvälisille oppilaille, jossa sit istuin kaikki ruokatauot (siel on aamulla välipalatauko ja yheltä lounastauko). En meinannu löytää eri luokkia ja eksyin ku piti koulun jälkee suunnistaa Georgen toimistolle, joka on ihan lähellä. Eksyin, koska luulin et olin kävelly liian pitkälle, mut käviki ilmi etten ollu kävelly tarpeeks pitkälle... Mutta onneks toinen päivä oli parempi! Juttelin muiden oppilaiden kaa ja kävelin jopa yhen kaa vähä matkaa koulusta :) Se päivä lähti hyvin käyntiin, koska mulla oli heti aamusta oppitunti maorikulttuurista. Siellä oli vaan sukujuuriltaan maoreja, ja aina ku mukaan tulee uus tyyppi, ne laulaa jonku laulun ja esittelee ittensä. Mitään en tajunnu, koska kaikki oli maoriks :D Paitsi sanan iwi, joka meinaa heimoa, opin sen mantsan tunnilla ja jäi jotenki päähä. Kuitenki, sillä tunnilla kaikki oli niin mukavia ja yks tyttö opetti mulle jotai perusjuttuja niiden kielessä :) Sain tokana päivänä ekoja kavereita, joiden nimiä en kylläkään muista (kiitti isä hienoista geeneistä), mut ne oli mulle tosi mukavia ja niiden kaa oli kiva jutella. Kolmas päivä, eli tänään, oli muuten tokaakin parempi, eli oikee suunta mulla on ainaki!

 Täällä on tosi upeet maisemat joka paikassa. Koko kaupunkia ympäröi paljon kukkuloita (tai mikskä ny pitäskää sanoo ku ei ne vuoria oo vaikka isoja onki) ja tääl on paljon erilaisia tiloja. Mun kodin ympärillä on vaikka kuinka monta lammas- ja lehmätilaa :D Täällä kuulemma ihmiset ei tykkää asua kaupungissa, siks on niin paljon tiloja.

  Me vietetää joka päivä koulun ja töiden jälkee aikaa poreammeessa pihalla, juoden ja jutellen päivästä. Se on niin ihanaa, mut siinä ei kyl pysty olee kauaa ku tulee kauheen kuuma ja rupee hikoilee :D Ainoo ilta millon ei menty sinne oli keskiviikko, kun oli rotatykokous ja sen jälkeen sato tosi kovaa ja sato sisällekki. Ränniin oli jotenki menny tennispallo, joten vesi päätti mieluummin tulla sisälle. Ton mun "olkkarin" ikkunoiden päällä oli hienot vesiputoukset sen takia...


 Tänään saatiin yks perheenjäsen lisää :) Gala tuli suoraa koulusta mun kaa Georgen työpaikalle ja sieltä tultii kotii. Se asuu meijän kaa yhtä pitkää ku mäki eli jonku 3kk. Gala on Argentiinasta, eikä oo kovin hyvä enkussa, joten kommunikointi on vähän vaikeeta. Mut Gala on oppinu kaiken englantinsa täällä, ku sille ei oo koulussa opetettu yhtää, silti se osaa yllättävän hyvin. Ja se on siis ollu tääl vasta 2kk ja sen kaa pystyy jopa keskustelee!
Gala purkaa kamojaan

Vähän maisemaa talosta. Tää näkyy poreammeesta.

Ja tää Georgen ja Moniquen makkarista


 Mun vaatehuone <3

Mun huone <3 (ja minä)

 Aika sotkunen älkää välittäkö, huomenna on siivouspäivä :D




 Aattelin tehä näille joku päivä suomalaista ruokaa, enkä osaa kovin hyvin päättää et mitä :D Ehdotuksia? Mielellään jotain helppoo, mitä mäkin osaisin tehä vaikken paljoo kokkailekkaa.

5 kommenttia:

  1. Tee perunamuusia ja poronkäristystä tai silakkalaatikkoo :DD no ei vaa mut ei suomes oo mitää hyviä semmosii suomalaisia ruokia, joku pyttipannu :'DD Mut pystyy lilluun vaan jossain porealtaassa... Oon niin kateellinen vaikka siellä ei pystykää oleen ku 5 min!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poronkäristys voi olla hiukan vaikee ku täällä ei kauheesti poroja kulje :DD

      Poista
  2. Minkälainen sauna siellä siis on?

    Perunamuusia ja karjalanpaistia. TAI MAKARONILAATIKKOO!! Maksalaatikkoo tai lanttulaatikkoo : DD Ja tee suomalainen joulu sinne :P

    T. Siina ja Essi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se sauna on moniquen äidin luona, joka on siis samaa tonttia mutten oo käyny siel vielä, eli en tiä saunasta. Voisin kyl tehä makaronilaatikkoo, se on kivan helppo :D En kyl taida koko jouluu järjestää, oon sillon toisessa perheessäki ja vaikee saada suomalaista jouluu ku aurinko paistaa ja on +20 astetta lämmintä :DD

      Poista
  3. Tee Saarioisten pizzoja. Otat jostain pahvilaatikon ja leikkaat siitä ympyrän muotoisia paloja. Päälle heittelet jotain ketsupin ja soran sekoitusta. Varo kuitenkin, ettei sitä ketsuppia tule liikaa, sillä sehän saattaa jopa maistua joltain. Eiku puoleksi minuutiksi mikroon. Bling!!! SYÖMÄÄN!

    VastaaPoista