23. lokakuuta 2012

Eka koulupäivä Whau Valleystä takana

Muutin tosiaan viikonloppuna uuteen perheeseen ja oli Labour Weekend, eli maanantai oli vielä vapaata niin tänään vasta oli eka koulupäivä täältä. Niinku jo aikasemmin kerroin, saan kyydin kouluun jee, mut päätin kävellä takas. Matkaa on 4km (toisin kun aikasemmin sanoin) ja aika paljon mäkiä ku Uudessa-Seelannissa kuitenki ollaan. Huomasin et oisin ilmeisesti pari mäkee voinu välttää oikasemalla yhen urheilukentän läpi. No jaa, on hyvä olla jälkiviisas. Ainaki tuli reisille liikuntaa :D

 Sain Kaylta uuden repun! Se oli ite heittämässä sitä pois ni pelastin, musta se on tosi hieno ja huomasin et se on saman tyylinen kun mun yks laukku jonka sain mun vanhemmilta! Aikasemmin käytin koulussa semmosta vanhaa kömpelöö isoo olkalaukkua, joka sai hartiat kipeiks sen toispuoleisuudesta niin nyt kelpaa taas kävellä!

Uus vanha reppu ja mun laukku :)
Tämmösiä Kay hankki mulle kans lounaaks, siellä on siis 10 minipussia ton ison pussin sisällä :D
 Monique oli aikasemmin infonnu Kaylle, et tykkään kinkusta mun voileivän päällä, niin käytiin sitten viikonloppuna ostoksilla mun arjen lounaita varten. Kay kysy et nii sähän tykkäät kinkusta ja veti hyllystä semmosen joulukinkun tyylisen kinkun. Ei siis viipaloitu tai mitään. Olin vähän hämilläni mut lopulta tyytyväinen koska se on hyvää :D Kay ja Gary muuten ihmetteli ja virnisteli ku laitoin aamulla leivän päälle juustoo ja salaattia, ei kuulemma salaattia voi laittaa leivän päälle. Tää pariskunta on muuten ihan täys kiwi, eli uusseelantilainen, kun taas edellisessä perheessä molemmat vanhemmat oli varttunu ja asunu suurimman osan elämistään Etelä-Afrikassa.

 Täällä kun on vieressä toi farmi niin kuulee ihania "luonnon ääniä" vähän väliä. Aina on joku lintu tai aasi kiljumassa :D Ei siis haittaa mua, paitsi aamuyöstä ku kukot alkaa kiekuun huomenta ja mä haluisin vielä nukkua. Käytiin tuolla farmilla sunnuntaina illalla grillijuhlissa. Ei ne siis mitkään viralliset juhlat sun muut ollu, en vaan osaa kääntää barbequee paremmin suomeks. Siellä oli paljon porukkaa tästä naapurustosta ja jotain niiden perheitä. Olin porukan nuorin, enkä oppinu ku yhen nimen ja senki vaa koska tunnen jo yhen Jasonin. Ja Kay vahingossa äänsi sen J:n alussa suomalaisittain, koska oli just selittäny kuinka Jassu lausutaan, ni jäi hyvin mieleen :D "Jeison". Niillä oli siellä pikkunen musta karitsa joka ei oikee halua syödä :( Joku oli löytäny sen ruokailemassa kuolleesta äidistänsä, ja toi sit tonne farmille pelastettavaks. Siellä se oli omassa häkissänsä eristyksissä muista koska oli varmaan saanu jonkun pöpön kuolleelta äitiltänsä :( Se oli niiiin pikkunen, raukka parka.

Tällästä näkyy mun ikkunasta. Siinä on alpakoita, emu, sika ja jotain sorsia.
Mun minihuone :)
Ei oo säilytystilaa muuten ku pöydät, toi kaappi ja kolme laatikkoo tosta yöpöydästä, silti mahtu just ja just kaikki!
Tässä pari kuvaa mitä otin koulusta tossa joku kaunis päivä :D Oon oppinu yllättävän paljon maoritunneilla. Noilla naispuolisillakin hahmoilla on siis nimet, mut en millään muista niitä ku ne on tosi pitkiä.

Mun koulun whare. Kengät pois sisällä!

Io, "pääjumala"
Hine-ahu-one eli ensimmäinen ihminen ja sen ja Tane Mahutan tytär
Mahuika eli tulen jumalatar ja se sama tytär mut vaan manalan "herraks" muuttuneena. Se suuttu koska rakastu ja hankki lapsia Tane Mahutan kanssa ja sai vasta myöhemmin selville et se oli sen oma isä!
Manse Street. Jossain näin myös Finlayson Streetin, mut en saanu siitä kuvaa enkä enää muista missä se oli!

6 kommenttia:

  1. Ihana toi reppu :o Onneks pelastit! :) Sun huone näyttää tosi kivalta ja aika kivat maisematki...taas kerran :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Tällä kertaa asun kahen kukkulan välissä mäellä ni näkyy taas paljon. Mut sinne mäelle kapuaminen päivän päätteeks on sit taas ihan eri juttu...

      Poista
  2. Mikä tos Mansessa on ko otit siitä kuvan?

    VastaaPoista
  3. Ohops! Tarkistinpa tänää maorintunnilla niin toi missä sanon et on Tane Mahuta onkin Mahuika, joka on tulen jumalatar

    VastaaPoista
  4. manse, cool! Toi reppu on kyl hieno, ihan sun näköinen :)

    VastaaPoista